שאלות ותשובות


מה קורה אם יש התנגדויות בצוות לכניסה שלך לתפקיד כמנהל חדש ואין שיתוף פעולה מצידם?

זה הזמן לעשות אצלך בדק בית ולשאול מספר שאלות:
  • האם הסברתי על התהליך ועבדתי לפיו? 
  • האם הייתי אותנטי ואמיתי? 
  • האם התקשורת שלי עם הצוות מספיק טובה ופתוחה?
  • האם הייתי נגיש וקשוב לצוות? 
  • האם פתרתי את הבעיות שעלו מהצוות? 
אני בטוחה שבמידה והתשובות הן חיוביות, אין סיבה שייווצרו התנגדויות מהצוות.

מה השלב הראשון כמנהל חדש ברתימת עובדים ?

השלב הראשון הנו שלב ההכרות עם הצוות ,גם הכרות אישית וגם כקבוצה .
שיחות אישיות תוך הקשבה אמיתית יעזרו מאוד ברתימה של הצוות .
חשוב בשלב הזה להסביר על הדרך המשותפת שתעשו יחד במסגרת פיתוח אישי של העובד,זה רותם ומחבר את העובדים אלייך כמנהל.

איך מגדירים לעובד מטרה ? משימה חדשה ?

כשמנהל נותן לעובד משימה חדשה ,חשוב שזה יעשה לפי מודל SMART.
מה זה אומר ?
S-(ספציפי) יעד חייב להיות מוגדר בצורה ספציפית
M-(מדיד) יעד צריך להיות מדיד
A-(בר ביצוע) יעדים מאתגרים אך ברי ביצוע
R-(ראליים) יעדים ראליים
T-(מוגדר בזמן) יעדים שמוגדרים בזמן

שאתם עובדים לפי המודל הזה ,המטרה תהייה ברורה לעובד ותעזור לו בהצלחתה.

למה צריך לערב או לעדכן את הצוות בשינויים בעסק? 

זאת לא חובה, אך בהחלט החלטה אסטרטגית המאפשרת לצוות להבין שהם חלק מהתהליך ולכן חשוב שידעו מה הולך לקרות.
מניסיון אספר, שהצוות מאוד מעריך שמשתפים אותו, זה נותן להם תחושת שייכות חזקה ועוזר לנו ברתימה שלהם.

איזו עבודת הכנה יש לעשות לפניי הכנת מצגת ?

לפניי הכנת מצגת נשאל שלוש שאלות :
1.מה מטרת המצגת ? מה אני רוצה להשיג?
2.כמה זמן יש לי ובאיזה שלב של היום ?
3.מי קהל היעד שלנו ? מה טווח הגילאים /סטטוס מקצועי של הקהל? 

מה עושים אם לקוחה מתחילה לצעוק ומתלוננת באמצע החנות ?

אז בכדיי לטפל בלקוחה שצועקת ומשתולל באמצע החנות יש לבצע מספר פעולות :
1.לנסות לקחת את הלקוחה הצידה ולטפל בבעיה באופן אישי
2. יש להקשיב לתלונה עד הסוף
3.יש לאפשר ללקוחה "לפרוק"
4.חשוב לנסות להוריד את ההתנגדויות
5.להוציא את הלקוחה עם תחושה שהנושא יטופל
6.חשוב לעשות בקרה שאכן התלונה טופלה ואף לנסות להחזיר את הלקוחה לחנות