בנייה ופיתוח צוות


שגיא(שם בדוי) הוא מתאמן שלי, מנהל בכיר באחד מארגוני הריטייל הגדולים.

הוא הגיע אליי כשהתסכול הגדול שלו זה שהוא לא מצליח לבנות צוות.

כבר 3 שנים הוא בתפקיד והצוות כל הזמן מתחלף.מברור ראשוני הסתבר שמעסיק צוות גדול 

וצעיר יחסית (דור ה-Y ודור ה- Z).

כבר בתחילת התהליך הצבנו מטרה אימונית והיא לבנות צוות יציב ואיכותי תוך חצי שנה!

יצאנו לדרך...

כששגיא נשאל איך הוא מפתח את העובדים? כמה משקיע בהם? 

הסתבר שממש מעט. מלבד חפיפה ראשונית אישית שהוא עושה, אין מעבר לזה.

הפשלנו שרוולים והתחלנו למפות את הצוות, 

מי חשוב שיישאר ולמי אין תרומה משמעותית.

בדקנו חוזקות וחולשות שלהם ולפי זה בנינו גאנט של תוכנית פיתוח 

מסודרת לפי חודשים ועובדים.

התוכנית כללה הדרכות קבוצתיות, קורסים אישים, סדנאות במשרד ומחוצה לו.

בנוסף גייסנו עוד שני אנשי צוות שהכניסו תחושה רעננה ומלא דרייב לצוות.

בדרך נאלצנו להיפרד מכמה עובדים, אבל מי שנשאר היו האנשים הרתומים והטובים.

מה אתם חושבים על הדרכות וסדנאות לעובדים? 

האם באמת חשוב להשקיע בהם, כי לא תמיד הם "שורדים" לאורך זמן ?

התשובה היא חד משמעית כן!

הרבה ארגונים חוסכים תקציבים דווקא בנושאים האלה, זה נראה להם מותרות,

 אך זאת טעות אסטרטגית .

ארגון שרוצה להצליח, חייב שתהייה לו תוכנית פיתוח עובדים.

דור ה-Y ודור ה- Z ,הצעירים יותר, לא שורדים לאורך זמן, אם הם לא מרגישים

 שמשקיעים בהם, מפתחים אותם, נותנים להם מעבר לביצוע המשימה.

גם הדור המבוגר יותר, דור ה- X למשל, יגיע לעבודה, אך ייתן את

 המינימום המתבקש ולא מעבר אם לא תשקיעו בו.

מנהלים וארגונים תזכרו כשהעובדים שלכם משפרים את הכישורים שלהם,

זה WIN WIN ,זה משרת את האינטרס של העובד, אך גם של הארגון.

אז יש מנהלים שזה חלק משיטת העבודה שלהם,

 כל הזמן יוזמים את הפיתוח המתמיד של הצוות,אך יש כאלה שזה לא מעניין אותם, 

חשוב להם שהעובד ימלא את תפקידו ותו לא.

תזכרו כשאנחנו מפתחים את העובדים, זה מייצר אצלם מוטיבציה, 

זה הופך אותם למשמעותיים וחשובים לצוות ולארגון.

ובטווח הארוך זה מונע תחלופת עובדים ומייצר צוות רתום ומחובר.

צריכים עזרה בבניית צוותים רתומים? 

מעוניינים להעביר הדרכות וסדנאות לעובדים ? 

מוזמנים ליצור קשר, 

אפרת גדור-0525555497