מוצרי קו קופה


השבוע רכשתי ברשת הום סנטר באזור מגוריי.

על מנת להגיע לקופות, הייתי חייבת לעבור מסלול ובו שלל מוצרים משלימים,

מוצרים שיש בכל בית כמו קופסאות פלסטיק, חומרי ניקוי, כוסות ועוד.

עד שהגיע תורי, אספתי עוד חמישה מוצרים שכלל לא התכוונתי לקנות.

אותו הדבר קרה לי עם הבת שלי בזמן ששילמנו ברשת אורבניקה, פשוט אספנו עוד 3 מוצרים.

אז איך "נפלתי בפח"? 

מסתבר שיותר מ- 75% מהלקוחות מתפתים בזמן קופה או בזמן ההמתנה לתשלום.

שם נוסף למוצרים האלה הוא מוצרי אימפולס(בגלל הדחף הטבעי שיש בנו לקנות),

מוצרים שלא תכננו ו"על הדרך" רכשנו בעיקר בגלל המחיר המוזל שלהם.

המוצרים האלה מגדילים את סל הקנייה של הלקוח  ומייצרים ברשתות בין 3% ל- 10% מהפדיון ! 

אז יש רשתות ששכללו את הנושא והפכו את זה לאומנות 

ויש שעוד לא ממש הפנימו את סיפור ההצלחה של זה .

הרעיון הוא להתאים את מוצרי הקופה לצרכים ולדרישות הלקוחות, 

ממש לבדוק את העדפות של הלקוח.זה יכול להיות סוללות, כרטיסי ברכה, 

מסטיקים, ממתקים, מוצרי קוסמטיקה, יינות ועוד.

חשוב שתהייה התאמה של המוצרים לתחום העסק למשל 

בחנות נעליים-מבריק נעליים או בחנות אופניים -אביזרי עזר כמו משאבה.

בדרך כלל המחירים של המוצרים המשלימים זולים ונעים בטווח של בין 9.9 ש"ח - 29.9 ש"ח.

אז כמה כללים חשובים לפניי שאתם מתחילים לקדם את העסק:

*יש לרענן ולהחליף חלק מהמוצרים המשלימים אחת לשבועיים שלושה.

*חשוב שהנראות שלהם תהייה אטרקטיבית -שלא יהיו גדולים מידיי

*יש לחפש מוצרים שיהיו רלוונטיים להרבה לקוחות

*אל תשכחו את נושא העונתיות -למשל יין בחגים 

וכלל חשוב בעניי -אל תתגמלו את הקופאיות על המוצרים האלה, 

זה נותן ללקוח תחושה שדוחפים לו בצורה אגרסיבית.

חשוב שהלקוח ירגיש שיצא מהחנות באווירה טובה ועל הדרך "הרוויח" מוצרים במחיר טוב .

טיפ אחרון וסופר חשוב זה לבדוק ולהוציא דוחות מכירה על מנת לבדוק אפקטיביות מכירה.

בהצלחה למיישמים,

אפרת